reede, 28. august 2015

Beebid ja maitseained.

  Kahjuks nägin ma eile Fbs pilti, kus peaaegu 7 kuusele beebile anti pulgakommi "proovida".... No kujutage nüüd ise seda vaatepilti ette, kes nägid seda need teavad. Ma ei taha midagi halvasti öelda, kuid no see ema peab olema ikka väga mõtlematu. Jaa ma saan sellest aru, et lapsele maitseb või mis iganes, kuid no millisele lapsele see siis ei meeldiks!? Ma ei ole mingi öko emme v kuidas iganes seda nüüd öeldagi. Ma lihtsalt ei tuleks ealeski selle peale, et anda imikule kommi. See on ju puhas KEEMIA!!! Rääkimata sellest, et mu tuttava lapselaps suri tänu sellele ära, et tolle isa andis oma 5kuusele lapsele šokolaadi"proovida", lapse organism ei suutnud seda seedida, ning lapse soolikad kleepusid sõnaotsesesmõttes kokku! No, kas tuleb veel kellelgi tahtmine anda beebile midagi sellist. Ja muidugi on ka pulgakommides kleepuvaid aineid. Kui ei soovitata isegi soola lapsele anda, kuna organism ei seedi seda, mis siis veel suhkrust rääkida. Mulle ei jõua see kohale lihtsalt.. Milleks rikkuda oma last? Ja kuidas anti 5 kuusele kohvi, no mida fakki naguu. Samahästi topi talle suits hambusse ja vaata, kuidas sa oma lapse aeglaselt ära mürgitad. Mis on tulemus?? Ma ei taha sellele isegi mitte mõelda, ma ei tuleks eluski selle peale, et ma oma poole aastasele lapsele annaksin kommi. Äkki tahaks veel kiirtoitu ka pakkuda? OMG, kust tulevad sellised inimesed, no ei mahu mulle see pähe. Lapsele võiks ikka anda ju eakohast toitu, milleks rikkuda lapse maitsmismeel ära?? Hetkel on ju lapse maitsmismeel rikkumata ja ta tunneb ka ilma soola ja suhkruta maitseid ideaalselt.  Kui meie olime väiksed(need kes juba vähemalt 20 aastased), siis polnud poodides selliseid asju saadaval, mis praegu on. Me kasvasime ülesse ikkagi piima peal, tehti erinevaid tumme meile, riisitumm, hirsitumm, mannatumm jne.. Kes teist ökoemmedest neid lastele hetkel annaksid? No minul on suuremad lapsed alates umbes 6-7kuusest hakanud saama kas siis riisi või kaeratummi.. Olen eelnevalt arstiga konsulteerinud ja ta ei keelanud seda, kuid palus sinna sisse mitte panna soola ega suhkrut. Nüüdseks olen ma harjutanud end ka nii, et kui teen perele süüa siis panen aitseaineid minimaalselt, üldjuhul ei panegi eriti midagi peale tsipakese soola. Hiljem saab seda vastavalt vajadusele lisada ja siis saan ma anda ka beebile süüa, ma ei tee talle alati eraldi püreesi, sest kui meie sööme tahab tema ka. Alguses oli muidugi imelik teha süüa ilma maitseaineteta, kuid nüüd 3 aastat hiljem on see nii loomulik juba. Olen näinud ka inimesi, kes teevad väga rikkalikult maitsestatud toitu, ning söödavad selle sisse beebile, kes on alles hakanud lisatoitu sööma. Kus kurat su mõistus on? :O No ma ei tea, kas tõesti on nii raske siis kasvõi eraldi teha imikule süüa? On vaja lapsele aanda seda mida ta seedida ei suuda? Milleks? Arvad tõesti, et siis on laps tugevam või oled äge muti ja eputad, kuidas su laps on nii suur? Imik on imik, tal pole vaja, et sa talle sisse söödad jumal teab mida. Mina ei annaks eluski nii pisile midagi mis teda rikkuda võiks, näksimiseks nt autosõidul või külapeal olen andnud kamapalle. Lapsele meeldivad ja neis pole suhkruid ega soolasi, nad on minujaoks maitsetud, kuid näed lapsele väga meeldib. Niiet need emmed, kes arvavad, et laps tahab kommi, kui teised seda söövad, ostke parem talle just nimelt kamapalle või beebiküpsiseid(kui ta on piisavalt vana) ja andke seda. Need on vähemalt puhtad.
Ma siiralt loodan, et mu jutt mõjutab kasvõi ühhte emmet/issit ja muudaks midagigi paremaks..

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar